Marktkansen onderzoek Leisurebranche

“Onderzoek de dag- en verblijfsrecreatie branche op kansen voor uitbreiding van onze propositie. Geef inzage in de meest kansrijke deelsegementen op basis van match met ons DNA, de concurrentiekracht, de verdiencapaciteit en de langjarige  ontwikkelingen.”

Neem vrijblijvend contact op met Michiel

michiel-van-noort

Heb je vragen?

Michiel van Noort

Managing Senior Consultant

Leisure Firstmate

De vraag

Een landelijk opererende horecaorganisatie zocht naar groeikansen buiten de traditionele horeca en wilde inzicht krijgen in de mogelijkheden binnen de leisuremarkt. De vraag was om kansrijke segmenten te identificeren waar de organisatie succesvol kan toetreden met nieuwe concepten.

Onze aanpak

Firstmate onderzocht de volledige leisuremarkt en richtte zich daarbij specifiek op de deelmarkten dagrecreatie en verblijfsrecreatie. We koppelden het DNA van de organisatie aan gastprofielen en marktontwikkelingen per segment. Vervolgens hebben we:

 

  • De markt gesegmenteerd en eerste matches met kansrijke deelsegmenten geïdentificeerd

  • Deze matches gedetailleerd in kaart gebracht op vraag, aanbod en concurrentie

  • Exploitatievormen, investeringsniveaus en relevante ontwikkelingen onderzocht

 

Het resultaat
Het onderzoek leverde een helder overzicht van kansrijke markten en de voorwaarden voor succesvolle toetreding. Hiermee beschikt de horecaorganisatie over een concrete basis om gerichte concepten te ontwikkelen en de propositie strategisch te bepalen.

Vervolgstappen van deze conceptontwikkeling (kunnen) zijn:

  1. Uitwerken propositie

Per deelsegment wordt de propositie concreet uitgewerkt.

  1. Concept ontwikkeling

Per concept worden de F&B concepten ontwikkeld

  1. Marktbenadering

Er wordt een concrete aanpak uitgewerkt om de markt te betreden

  1.  Concept pitches

Om vervolgens aan tafel te komen bij  interessante opdrachtgevers

Samen werken?

Neem contact op met Michiel

    form-shape