2024

Keen Coffee

Pressure Cooker Sessie tbv. Keen Coffee

“Ontdek middels een pressure cooker sessie wat de ambitie, missie en visie is van de ondernemers van Keen Coffee en de ontwikkeling van een fysieke koffiebar.”

Bij Keen Coffee wordt er altijd gestreefd naar de beste koffies en de meest unieke smaken. Het team werkt rechtstreeks samen met boeren, proeft hun koffies tijdens cuppings, selecteert nieuwe gewassen en ondersteunt innovatieve projecten om de kwaliteit van de koffies te verbeteren. Veel koffiebars en andere horecazaken verkopen de koffie van KEEN. Op dit moment is het tijd om een eigen Coffee Bar te openen. Een brandstore waarmee een breed publiek in Utrecht kennis kan maken met deze lokale branderij. KEEN wil vernieuwend zijn en koffieliefhebbers uitdagen om nieuwe smaken te ontdekken. Ook de gemiddelde Utrechter moet zich welkom voelen door de geboden kwaliteit, gastheerschap en storytelling.

In een pressure cooker sessie is Firstmate samen met de toekomstig ondernemers van Keen Coffee middels Design thinking op zoek gegaan naar de ambitie, missie en visie van de onderneming. Wat willen ze zijn voor wie? Tijdens een intensieve sessie heeft Firstmate samen met de ondernemers in een ochtend de basis gelegd voor de koffiebar en is een duidelijke basis gesteld om het concept verder op te bouwen.

De Design thinking methode is een methode die probleemoplossend werkt en waarmee buitengewone, creatieve resultaten behaald kunnen worden. Het is een mensgerichte, instinctieve benadering om te vernieuwen en te innoveren op basis van onder andere technologieën, klantbehoefte en klantwensen.

Voor deze case hebben we samen gewerkt het

“I am not afraid of storms, for I'm learning how to sail the ship”

Geïnspireerd geraakt?
Neem contact op met Michiel

32 jaar kennis en ervaring in horeca en leisure waarvan 15 jaar als consultant

Een gedegen netwerk binnen de gehele breedte van de hospitality branche

Conceptmatig, analytisch en financieel sterk