beleid-after

Gasttevredenheidsonderzoek

Onze gasttevredenheidsonderzoeken voor cateringomgevingen, restaurants, hotels en formuleconcepten bieden een diepgaand inzicht in de guest journey, bekeken door de ogen van de gast en uitgevoerd door een hospitality professional. Hiermee leggen we een stevige basis voor een continu verbeterproces, gericht op het verhogen van gasttevredenheid en het duurzaam waarborgen van contractafspraken en brandstandards op het gewenste niveau.

gasten rondom een tafel met eten en wijn in een restaurant. afbeelding voor gasttevredenheidsonderzoek

Neem vrijblijvend contact op met Michiel

michiel-van-noort

Heb je vragen?

Michiel van Noort

Managing Senior Consultant

Hoe we werken

Bij Firstmate geloven we in een gestructureerde, maar flexibele aanpak die zich aanpast aan de unieke kenmerken van elke organisatie en doelgroep. Ons gasttevredenheidsonderzoek bestaat uit vier heldere stappen, zodat u altijd weet waar u aan toe bent en welke inzichten u kunt verwachten.

1

In kaart brengen van uw vraag

We starten met een kennismakingsgesprek om de specifieke doelen en verwachtingen van het gasttevredenheidsonderzoek te definiëren. Samen brengen we in kaart welke aspecten van de gastenervaring moeten worden beoordeeld en welke standaarden of contractafspraken als maatstaf dienen.

2

Analyse gastervaring

Elk onderdeel van de ervaring wordt zorgvuldig onderzocht, van de eerste interactie vóór aankomst tot het moment van afscheid. We gebruiken een combinatie van observaties, gastfeedback en benchmarking om zowel sterke punten als verbeterpunten te identificeren.

3

Inzichten vertalen naar strategie

De bevindingen worden vastgelegd in een heldere en overzichtelijke rapportage. Deze bevat concrete aanbevelingen die direct kunnen worden toegepast om de gasttevredenheid te verbeteren. Het rapport biedt een praktisch stappenplan waarmee u gelijk aan de slag kunt.

4

Oplevering en begeleiding

Optioneel ondersteunen we bij de implementatie van de voorgestelde verbeteringen. Dit kan variëren van training van medewerkers tot het optimaliseren van processen en communicatie. Om de effectiviteit van de verbeteringen te toetsen, voeren we een herkeuring uit. Dit geeft inzicht in de voortgang en helpt om verbeteringen duurzaam te borgen. Eventuele aanvullende aandachtspunten worden hierbij opnieuw geadresseerd. Zo waarborgt u niet alleen dat contractafspraken en brandstandards consistent op het gewenste niveau blijven, maar verhoogt u ook structureel de gasttevredenheid.

Bekijk onze projecten

Marktruimteonderzoek hotelmarkt in Arnhem

Voor de Gemeente Arnhem heeft Firstmate een onderzoek uitgevoerd om de volgende onderzoeksvraag te beantwoorden: ‘Is er marktruimte voor de toevoeging van 100 logeerkamers in het Pleynkwartier en welke (mogelijke) invloed heeft deze ontwikkeling op het bestaande, reguliere hotelaanbod in de regio Arnhem?’

Conceptontwikkeling Franchiseformule Roots

Conceptontwikkeling Franchiseformule Roots

In opdracht van twee initiatiefnemers ontwikkelde Firstmate een nieuw concept: Roots. Roots is een fastservice concept dat gerechten uit de Surinaamse en Indonesische keuken serveert. In principe zijn de gerechten bij Roots allemaal vegetarisch maar zijn ze óók te bestellen met vlees (of kip of vis).

(Europese) aanbestedingen

Conceptontwikkeling International Criminal Court

Firstmate is door het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag benaderd om hen te adviseren en te begeleiden in het traject dat voorafgaat aan een nieuwe aanbesteding. Firstmate heeft op basis van deze uitwerkingen geadviseerd om de huidige cateringfaciliteiten uit te breiden en op een andere wijze in te vullen.

Conceptontwikkeling Foodmarket Merwede

De Stadstuin heeft de mogelijkheid om in het voormalig fietsdepot, dat onderdeel is van de herontwikkeling van Merwede, de programmatische invulling te verzorgen. De ambitie is om hier een bruisende plek met een markthal, horeca, ambachten en creatieve bedrijvigheid van te maken. Firstmate verzorgde de conceptontwikkeling.