“Voer een interne en externe analyse uit, waarbij de hotelexploitatie wordt doorgelicht en de sterktes en zwaktes van de exploitatie worden uitgelicht. Ondersteun vervolgens het hotel bij de implementatie van de korte termijn acties.”
Hotel Het Hart van Weesp beschikt over 71 kamers, een ontbijtruimte en een zaal met bar. Om ook in de toekomst succesvol te kunnen blijven exploiteren, hebben de eigenaren en de exploitant behoefte aan inzicht in de toekomstbestendigheid van de hotelexploitatie.
Firstmate heeft de exploitatie van het hotel onderzocht door zowel een interne als externe analyse uit te voeren, met als doel de sterke en zwakke punten van de exploitatie te identificeren. Bij de interne analyse heeft Firstmate verschillende methoden toegepast, zoals mystery visits, interviews, een financiële analyse en evaluaties van commerciële, ICT- en bedrijfsstructuren binnen het hotel. De externe analyse omvatte een uitgebreide marktscan om de kansen en bedreigingen in de markt te identificeren. Op basis van deze bevindingen heeft Firstmate een strategisch advies opgesteld, inclusief praktische actiepunten voor zowel de korte (0-2 jaar), middellange (2-5 jaar) als lange termijn (5-10 jaar) middels uitgeschreven guest journeys. Momenteel is Firstmate betrokken bij de implementatie van de korte termijn acties.
32 jaar kennis en ervaring in horeca en leisure waarvan 15 jaar als consultant
Een gedegen netwerk binnen de gehele breedte van de hospitality branche
Conceptmatig, analytisch en financieel sterk