beleid-after

Doelgroeponderzoek

Onze doelgroeponderzoeken bieden krachtige inzichten door sociaal-demografische data te combineren met generatiegedrag en leefstijlvoorkeuren. We vertalen deze inzichten naar levendige persona’s die de specifieke wensen en behoeften van diverse doelgroepen reflecteren. Deze persona’s onthullen waardevolle voorkeuren voor horeca- en leisureconcepten in werk-, leer-, zorg- en vrijetijdsomgevingen. Deze kennis vormt de basis voor het ontwikkelen van strategische visies en innovatieve concepten die organisaties binnen overheid, vastgoed, facility management en de horeca- en leisurebranche helpen om inspirerende en toekomstgerichte oplossingen te creëren die perfect aansluiten bij de wensen van de moderne gast, kritische consument en regelmatige gebruiker.

Inspiratietours

Neem vrijblijvend contact op met Michiel

michiel-van-noort

Heb je vragen?

Michiel van Noort

Managing Senior Consultant

Hoe we werken

Bij Firstmate geloven we in een gestructureerde, maar flexibele aanpak die zich aanpast aan de unieke kenmerken van elke organisatie en doelgroep. Ons doelgroeponderzoek bestaat uit vier heldere stappen, zodat u altijd weet waar u aan toe bent en welke inzichten u kunt verwachten.

1

In kaart brengen van uw vraag

We starten met een kennismakingsgesprek om uw specifieke behoeften en uitdagingen te bespreken. Wat wilt u bereiken? Welke inzichten mist u momenteel? Samen definiëren we duidelijke doelen die de basis vormen voor het onderzoek.

2

Diepgaande data-analyse en onderzoek

Vervolgens verzamelen en analyseren we data die relevant is voor uw doelgroep. Dit kan variëren van kwantitatief onderzoek, zoals enquêtes en klantgegevens, tot kwalitatieve methoden, zoals interviews en focusgroepen. We focussen op wat uw doelgroep beweegt en waarom.

3

Inzichten vertalen naar strategie

Data is alleen waardevol wanneer u het kan omzetten naar actie. Onze experts vertalen de resultaten uit het onderzoek naar  duidelijke strategische inzichten die meteen toegepast kunnen worden. Zo krijgt u een concreet beeld van uw doelgroep en inzicht in hoe u ze beter kan bereiken. 

4

Oplevering en begeleiding

We leveren onze bevindingen en aanbevelingen op in een overzichtelijk rapport en nemen de tijd om dit met u door te nemen. Desgewenst begeleiden we u bij de implementatie van de strategie, zodat u er zeker van bent dat de inzichten ook daadwerkelijk tot resultaat leiden.

Bekijk onze projecten

Marktruimteonderzoek hotelmarkt in Arnhem

Voor de Gemeente Arnhem heeft Firstmate een onderzoek uitgevoerd om de volgende onderzoeksvraag te beantwoorden: ‘Is er marktruimte voor de toevoeging van 100 logeerkamers in het Pleynkwartier en welke (mogelijke) invloed heeft deze ontwikkeling op het bestaande, reguliere hotelaanbod in de regio Arnhem?’

Conceptontwikkeling Franchiseformule Roots

Conceptontwikkeling Franchiseformule Roots

In opdracht van twee initiatiefnemers ontwikkelde Firstmate een nieuw concept: Roots. Roots is een fastservice concept dat gerechten uit de Surinaamse en Indonesische keuken serveert. In principe zijn de gerechten bij Roots allemaal vegetarisch maar zijn ze óók te bestellen met vlees (of kip of vis).

(Europese) aanbestedingen

Conceptontwikkeling International Criminal Court

Firstmate is door het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag benaderd om hen te adviseren en te begeleiden in het traject dat voorafgaat aan een nieuwe aanbesteding. Firstmate heeft op basis van deze uitwerkingen geadviseerd om de huidige cateringfaciliteiten uit te breiden en op een andere wijze in te vullen.

Conceptontwikkeling Foodmarket Merwede

De Stadstuin heeft de mogelijkheid om in het voormalig fietsdepot, dat onderdeel is van de herontwikkeling van Merwede, de programmatische invulling te verzorgen. De ambitie is om hier een bruisende plek met een markthal, horeca, ambachten en creatieve bedrijvigheid van te maken. Firstmate verzorgde de conceptontwikkeling.